איך תכנית עסקית מובילה אותך להצלחה בתהליך פיתוח?

תכנית-עסקית

אתה בדרך לקראת הסטארטאפ המנצח הבא? או לפחות ברמת החלום?

כדאי לדעת שבלי תכנית כנראה שלא תצליח לכבוש את היעד (אלא אם כן אתה ממש בר מזל).

כשם שלא היית קובע פגישה ללא מקום וזמן, כשם שלא היית יוצא לנסיעה מבלי לדעת את היעד, כך גם אינך יכול להתחיל תהליך פיתוח מוצר ללא תכנית.

ישנם כמה כללים בסיסיים אשר מובילים לתהליך פיתוח מוצר. הבולט ביניהם הוא להישאר פשוט ולעשות מה שכל מי שהצליח לפניך עשה – תכנית עסקית טובה בשילוב תהליך פיתוח מוצר מקצועי וסדור.

אז מה היא חשיבותה של תכנית עסקית ואיך זה משתלב עם פיתוח המוצר?

אבני הדרך העיקריים בתהליך פיתוח המוצר

מוצר יכול להיות כל דבר – מוצר מוחשי (כמו טלפון סלולרי), אפליקציה (כמו וויז), תוכנה וכו'.

תהליך הפיתוח מורכב מכמה אבני דרך, אשר הדבקות בהן והיישום שלהן בצורה נכונה מביאות את הפרויקט להצלחה ברוב המקרים:

  • שלב 1 – ניתוח ואפיון המוצר
  • שלב 2 – פיתוח קונספט ראשוני
  • שלב 3 – תכנון מפורט של המוצר
  • שלב 4 – ייצור ובניית אבטיפוס ראשוני
  • שלב 5 – תכנון המוצר הסופי ועיצוב המוצר.
  • שלב 6 – תיק מוצר מלא – שרטוטים, הגדרות וכל שנדרש בכדי לאפשר ייצור סדרתי.

התהליך הנ"ל דורש השקעה לא קטנה ממך כיזם. אבל זה לא הכל. זו רק ההתחלה. קצה קצהו של הקרחון.

את התהליך הזה מבצעת עבורך חברת פיתוח מוצר מתאימה לפי הצרכים שלך, ויש לא מעט כאלו. אפשר להשתמש גם בשירות של מהנדס פרטי (פרילנסר).

עכשיו, בהנחה שהכל התנהל כשורה, הגיע הזמן להפיץ את המוצר החוצה. להתחיל לשווק אותו. זהו השלב הקריטי בו רוב היזמים (בעיקר אלו שיצאו לדרך ללא תכנית עסקית ברורה ומוגדרת) נופלים.

תוכנית עסקית – המפה שלך בדרך להצלחה

תהליך פיתוח מוצר מצריך גיוס הון. כדי לגייס את הכסף למימון הפרויקט היזם (אתה) הולך להיפגש עם משקיעים שמוכנים לשקול לשים את הכסף שלהם כדי לאפשר לפרויקט לרוץ.

אותם משקיעים צריכים לראות את ההיתכנות להצלחה, את אחוזי הסיכויים להצלחה, את המספרים שחשובים להם באמת (הרווח שהם עתידים לעשות מעצם ההשקעה) ועוד..

השלב הזה הוא השלב הקריטי, כי בלי כסף כנראה שהחלום שלך ישאר בגדר חלום. לכן, על מנת לצלוח את השלב הזה ואת כל תהליך הפיתוח בהמשך חשוב לבנות תכנית עסקית.

התכנית העסקית היא המפה שלך. היא זו שמראה את הדרך. בכל שלב בפרויקט היא תהווה המצפן שיזכיר לך לחזור לדרך אם סטית ממנה. והכי חשוב, היא ההבדל הגדול בין יזם מצליח ליזם כושל.

ובאיזה צד של המפה אתה נמצא?

איך ממשיכים מכאן?

לפני שאתה רץ לחברות פיתוח מוצר, מקבל הצעות מחיר שיפחידו אותך ומקבל רגליים קרות, קח רגע להירגע.

יש לך עוד הרבה מה ללמוד לקראת ההצלחה הקרבה ובאה (שתלויה המון בך). תלמד עוד קצת על פיתוח מוצר, בדיקה אם המוצר קיים, השקעה בהגנת פטנט (סופר הכרחי) וכו'..

אל תמהר. יזם טוב ניחן ביכולת סבלנותו ויכולת דחיית סיפוקים גבוהה. רק כך תוכל להצליח לראות את התמונה המלאה ולצאת לדרך נכונה ובטוחה יותר.

אוקטובר 2019
ב ג ד ה ו ש א
« ספט    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
קטגוריות

מוזמנים לשתף :)

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin