האם פיתוח מוצר חדש יעשה אותך עשיר?

פיתוח-מוצר-ועושר

אם אתה יזם (או ישראלי) כנראה שכבר חשבת על הרעיון הבא שהולך להפיל את כולם מהרגליים.

הידעת שיש עוד מאות (או אלפים) כמוך שצצים מדי יום?

מה יבדיל אותך מהשאר?

פשוט מאד – הבנה שהמוצר ה"טוב" לא הוא זה שהולך להפוך אותך לעשיר אלא המערכת העסקית שתסבוב סביבו.

מה הכוונה?

"…רובנו יכולים להכין המבורגר טוב יותר מזה של מקדונלד'ס, אבל רק מעטים מבינינו יכולים להקים מערכת עסקית טובה יותר מזו שלהם!" ר.קיוסאקי.

מה הופך יזם ליזם?

התשובה לשאלה הזו היא פשוטה. מעבר לכל התכונות החשובות הקבועות שיש ליזמים (מנהיגות, יכולות ניהול גבוהות, קריזמה) יש משהו קטן וחשוב שנקרא רוח יזמית.

הרוח היזמית היא זו שמחזיקה את היזם לתשוקת היזמות. הרוח מחברת בין היזם לעשייה שלו.

מה היא אותה רוח יזמית? היא זו שבגללה אתה (ככל הנראה) מתעורר בבוקר להתעסק במיזם שלך. כי אתה מאמין בו, אוהב אותו, בטוח בו.

גם אם יהיו מהמורות בדרך, עליך זה לא ישפיע בדרך למעלה.

העולם מלא במוצרים טובים… איך שלך טוב יותר?

כדי שפרויקט פיתוח מוצר יצליח, יזם צריך להשיג כסף. להון יש משמעות גדולה מאד בתהליך הפיתוח.

ההון מגיע בכמה אופנים – גיוס הון, כסף שהיזם מלווה מקרובים, הלוואות.

כשמדובר בפיתוח מוצר, ב-99.9% מהמקרים, היזמים מעדיפים (או יותר נכון צריכים) לגייס את הכסף ולא להלוות אותו.

הגיוס מגיע ממשקיעים. אבל המשקיעים לא מתרשמים מזה שתגיע אליהם עם מצגת מפונפנת היטב, יכולות מכירה גבוהות ותשוקה.

משקיע יסודי יחפש עוד כמה דברים. לא יספיק שתגיד למשקיע הפוטנציאלי שהרעיון או המוצר החדש שלך טוב יותר ממה שכבר קיים היום.

החשיבה הזו היא בדרך כלל נחלתם של היזמים הבינוניים יותר.

הדבר החשוב ביותר הוא המערכת שעומדת מאחורי המוצר או הרעיון הזה.

רוברט קיוסאקי, בספרו "המדריך להשקעות של אבא עשיר" מדבר על זה בדיוק. הוא מציין שיזמים רבים מגיעים אליו עם רעיון ומדברים בעיקר על הרעיון, אבל אם אין מערכת מסודרת שעומדת מאחורי ה"רעיון" הזה, הוא לא נכנס לשם.

מה זה אומר?

כדי שהמוצר שלך יהיה "טוב יותר" הוא לא חייב להיות המבורגר טעים יותר משל מקדונלד'ס, אלא צריך להיות בנוי ממערכת יעילה יותר שעתידה להפוך את המיזם שלך למיזם מצליח!

תכנית טובה יכולה להיות מפתח להצלחה

הרחבנו על הנושא של הקשר בין תכנית עסקית לבין פיתוח מוצר בפוסט הזה, ואנחנו מאד ממליצים לך לקרוא אותו.

אם אתה מתעצל נסכם לך את זה בפשטות:

כדי שהמשקיע הפוטנציאלי שלך יראה את התמונה המלאה, אתה צריך להראות לו את התכנית שלך להצלחה.

לצורך העניין, נניח שהחלטת לייצר המבורגרים ממש טובים במסעדת מזון מהיר בשיטה שמפחיתה עלויות בצורה משמעותית. על הנייר זהו ה"מוצר" שלך.

אבל אם יש לך תכנית, ואם אתה יצירתי באמת, הרעיון שעומד מאחורי המוצר, אשר מופיע בתכנית שלך, הוא שהעסק שלך עתיד להיות הבעלים הגדולים ביותר של נדל"ן בעולם.

כך הגה את רעיונות ריי קרוק.

התכנית תשקף את הרעיון שלך ותפרוט אותו לפרטים כולל כל מה שהמשקיע שלך צריך לדעת, כדי להבין איך הכסף שלו מתגלגל.

אז איך בכל זאת תתעשר מהרעיון שלך?

בגדול, אין שום נוסחת קסם. השקעה נבונה בתהליך, רוח יזמית, תכנית טובה ומשקיעים זה בסיס טוב לכך.

אך עדיין ההצלחה תלויה בעיקר בך ובאנשים שיסבבו אותך. תדאג שיהיו אלו אנשים עם יכולות משלימות לשלך, כך שלא תהפוך ל"הצגה של איש אחד".

תשתדל ללמוד לעומק איך עשו את זה לפניך, ולמה אתה צריך להתכונן בעתיד. כי להחזיק ביד מוצר עובד אשר מתאר את הרעיון שלך, זה לא מספיק.

תתחיל מלהתייעץ עם חברת פיתוח מוצר מנוסה, לאחר מכן תתייעץ עם יועץ עסקי מנוסה שיעזור לך לתכנן קדימה ואז תשב ותחשוב איך אתה הופך את כל זה למציאות.

נובמבר 2019
ב ג ד ה ו ש א
« אוק    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
קטגוריות

מוזמנים לשתף :)

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin